Wednesday 17 October 2007

ေက်ာင္းပံုျပင္(၃)

တတိယႏွစ္ေရာက္ကတည္းက မြန္မြန္နဲ႔အဆင္ေျပေနတဲ့ ဲ့သူ႔သူငယ္ခ်င္းေကာင္ေလးက သူတို႔တက္တဲ့က်ဴရွင္ မွာ ကၽြန္မတို႔ကိုလာတက္ဖို႔ ေခၚေတာ့၊ အဲ့ဒီဘာသာအတြက္ က်ဴရွင္ဆရာရွာလို႔မရတဲ့ ကၽြန္မတို႔အုပ္စု သူတို႔ က်ဴရွင္ကိုသြားတက္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ မြန္မြန္နဲ႔သူ႔ေကာင္ေလးက ေတာ့အဆင္ေျပလို႔။ ကၽြန္မတို႔အစ သူမ်ားအုပ္စုကက်ဴရွင္မွာသြားတက္ရတာမို႔ အေတာ္ေလးေနရခတ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာသူတို႔တစ္ဖဲြ႔လံုး သူကလြဲရင္ သေဘာေကာင္းၾကတာမို႔ ကၽြန္မတို႔အတြက္အေနမခတ္ေစခဲ့ပါဘူး။ ၇၅ရာခိုင္ႏွဳန္းမျပည့္လို႔ ေက်ာင္းခ်ိန္အျပည့္တက္ေနရတဲ့ ကၽြန္မနဲ႔ေကေကကေတာ့ တျခားလူေတြေက်ာင္းခ်ိန္မွာ အျပင္က်ဴရွင္ ေတြသြားတက္ေနတဲ့ခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္မနဲ႔ေကေကကေက်ာင္းမွာႏွစ္ေယာက္တည္း။ ဒါနဲ႔အေရးၾကီးတဲ့ဘာသာ တစ္ခုကို နားမလည္လို႔ ေနာက္ထပ္က်ဴရွင္ယူရမလိုျဖစ္လာလို႔ က်ဴရွင္ခ်ိန္စံုစမ္းေတာ့ တျခားအခ်ိန္ေတြ ကမရလို႔ သူတို႔အုပ္စုက်ဴရွင္ခ်ိန္ေတြကိုဘဲ သြားတက္ခဲ့ရျပန္ပါတယ္။

က်ဴရွင္ကသူနဲ႔ကၽြန္မကို အေတာ္ေလး ရင္းႏွီးေစပါတယ္။ သူကစလို႔ေနာက္လို႔။ သူကကၽြန္မေဗဒင္ဆရာ အေၾကာင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းမကိုေမးေတာ့ ေဗဒင္ဆရာဆီကိုသြားစရာမလိုပါဘူး။ သူေဟာေပးမယ္တဲ့ ဘာအေၾကာင္းသိခ်င္တာလဲတဲ့။ သတၱိသိပ္ေကာင္းတဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ဘာမွန္ျပန္မေျပာဘဲ ရယ္ေနလိုက္ ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကေတာ့ နင္က်ပ္က်ပ္ သတိထားလို႔ေျပာေပမယ့္ ကၽြန္မကေနာက္ဆံုးႏွစ္မို႔ ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ ေျပာခဲ့ျပန္ပါတယ္။ သူ႔ကိုလိုက္ၾကည့္ကတည္းက ကၽြန္မမွာ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မွမရွိခဲ့ပါဘူး။ ၾကည့္လို႔ေကာင္းလို႔၊ ရိုးသားျပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ထင္လို႔ ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွသာ အေလ့အက်င့္တစ္ခု ျဖစ္သြားခဲ့တာပါ။ ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မရွိခဲ့ရိုး အမွန္ပါ။

ဒီလိုနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အေတာ္ရွည္တဲ့ ဆံပင္ကေနၾကည့္ေပ်ာ္ရွု႕ေပ်ာ္အေတာ္ေကာင္းတဲ့ ခပ္တိုတိုဆံပင္ပံုစံ ညွပ္လာတဲ့ ေန႔ကေတာ့ ကၽြန္မေတာ္ေတာ္ကိုအံ့ၾသသြားပါတယ္။ သူ႔ကဆံပင္တိုနဲ႔လည္းလိုက္သားလုိ႔ ေတြးမိပါရဲ႕။ သူကအျမဲသပ္သပ္ရပ္ရပ္ ေနတက္ေပမယ့္ အ၀တ္အစားကိုေတာ့ ေခတ္ဆန္ဆန္၀တ္တာက လူအေတာ္ မ်ားမ်ားကို မ်က္စိေနာက္ေစတာပါ။ တေန ကုန္ေအာင္ေက်ာင္းတက္လို႔ ဘယ္ေလာက္ပင္ပန္း ေနပါေစ သူက ညေန ေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္မွာေတာင္ လန္းလန္း ဆန္းဆန္းနဲ႔။ သူ႔ကိုသေဘာက်တဲ့ အခ်က္ထဲမွာ အဲ့ဒီအခ်က္က လည္းထိပ္ဆံုးက ပါေနျပန္ပါေရာ။
တတိယႏွစ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္စီ သိေနတာကေတာ့ ဒီႏွစ္ျပီးရင္ေက်ာင္းျပီးျပီဆိုတာပါဘဲ။ ေက်ာင္းျပီးရင္ အားလံုးျပီးသြားမယ္ ဆိုတာလည္း ကၽြန္မတို႔ရင္ထဲကအလုိလို သိေနသလိုပါဘဲ။ တတိယႏွစ္မွာ သူအမ်ားၾကီး
ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။ ေဆးလိပ္သိပ္ျပီး မေသာက္ေတာ့သလို ကြမ္းလည္းသိပ္ျပီးမစားေတာ့ဘူး။ သူမနက္ တိုင္း ျဖတ္ေလွ်ာက္ေနက်၊ ကၽြန္မတို႔အုပ္စုထိုင္ေနက် ကင္တင္းက၀ိုင္းနာကိုေရာက္ရင္ေတာ့ ကၽြန္မကိုတခ်က္ ေလာက္ လွည့္ၾကည့္သြားတက္ျပီး၊ တခါတေလ ကၽြန္မကိုဘဲျပံဳးျပသြားသလား ထင္ရေအာင္ အျပံဳးေတြေ၀ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္သြားတက္ျပန္ပါေရာ။ ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ့ ကၽြန္မရင္ခုန္ရျပန္တာေပါ့။ တစ္ခါတေလ သူကၽြန္မတို႔ထိုင္တဲ့ ၀ိုင္းဘက္ကိုလွည့္ျပီး ထိုင္ေနျပီဆိုရင္ ကၽြန္မလွည့္မၾကည့္တက္ေပမယ့္ သူတီးေနက် ဂစ္တာသံကိုေတာ့ ကၽြန္မေကာင္းေကာင္းအလြတ္ရခဲ့ပါတယ္။

တရက္ေပါ့ သူတခါမွမ၀တ္ဖူးတဲ့ စတိုင္ေဘာင္းဘီပြပြၾကီး၊ ရွပ္အကီၤ်ေက်ာင္းကို၀တ္လာတာ။ သူနဲ႔အေတာ္ေလးကို မလိုက္တာပါ။ ကၽြန္မတို႔လည္း သူ႔ကိုျမင္တာနဲ႔မေနႏိုင္ဘဲ ရယ္မိလို္က္တယ္။ သူေတာ္ေတာ္ ေဒါပြသြားပံုပါဘဲ။ ေနာ္ကေန႔ေတြမွာေတာ့ ခါတို္င္းလိုဘဲ ျပန္၀တ္ေတာ့တယ္။ ကင္တင္းထိုင္ရင္ သူတီးတဲ့သီခ်င္းေတြ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ခါတိုင္းတီးေနက် အေရးမၾကီးဘူးသီခ်င္းကေန အျပစ္တစ္ခုဖန္ဆင္းျခင္းဆိုတဲ့ မ်ိဳးၾကီးသီခ်င္းကို ေျပာင္းျပီးတီးလာပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အဲ့ဒီသီခ်င္း စတီးတဲ့ေန႔က ကၽြန္မနဲ႔ေကေကႏွစ္ေယာက္တည္း ေက်ာင္းလာတဲ့ေန႔ကပါ။ သူကအဲ့ဒီသီခ်င္း ကိုတီးျပီး သူတို႔တစ္အုပ္စုလံုးက ၀ိုင္းျပီးသီခ်င္းဆိုၾကတယ္။ ျပီးေတာ့ကၽြန္မတို႔ထိုင္ေနတဲ့၀ိုင္းဘက္ကိုၾကည့္ျပီး ရီေနလို႔။ အုပ္စုမွာလူနည္းလို႔ အားမရွိတဲ့ကၽြန္မနဲ႔ေကေက ျမန္ျမန္ထမင္းျပီးေအာင္စားျပီး ကင္တင္းကထခဲ့ရတယ္။ အမွန္ေတာ့ကၽြန္မ ထမင္းဆက္ကိုမစားႏိုင္ေတာ့လို႔ပါ။ ရင္ေတြခုန္ေနလို႔။

သူက ထမင္းစားခ်ိန္ေတြကုန္လို႔ ကၽြန္မတို႔ ကင္တင္းကေနထသြားတဲ့အထိ သူဂစ္တာတီးတာ မရပ္တမ္း တီးတက္သလို။ အျမဲတမ္းဂစ္တာတီးတဲ့ သူ႔ကုိခိုးျပီးၾကည့္တက္တဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ လူနဲ႔မလိုက္ရွည္ျပီး သြယ္လြန္းတဲ့ သူ႔လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို အားနာလို႔။ တစ္ခါတေလ လက္ေတြနာေနျပီကြာလို႔ မၾကားတၾကား
ညည္းတက္တဲ့ သူ႔ကိုသနားလို႔။ ဒီလိုရင္ခုန္စရာ၊ ေပ်ာ္စရာ၊ လြမ္းေမာစရာေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ သူဟာကၽြန္မအတြက္ နံနက္ခင္း တစ္ခု၊ ႏွင္းဆီတစ္ခင္း၊ သီခ်င္းေတြနဲ႔ျပည့္ေနတဲ့ ဂစ္တာတစ္လက္ပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ေလးႏွစ္ ဒီေအာက္တိုဘာေပါ့ ကၽြန္မရဲ႕နံနက္ခင္း၊ ဂစ္တာတစ္လက္၊ ႏွင္းဆီတစ္ခင္း ေပ်ာက္ဆံုးသြားတာက စာသင္ႏွစ္ကုန္သြားလို႔။ ေက်ာင္းျပီးသြားလုိ႔။

ဒီလိုနဲ႔ ေအာင္စရင္းေတြထြက္လို႔ ေက်ာင္းကိုသြားေတာ့ သူေလွ်ာက္ေနက်ကြန္ကရစ္လမ္းေလးက အမိုးေလးနဲ႔။ သူကၽြန္မကိုေစာင့္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေနရာေလးက အသစ္ေတြနဲ့အစားထိုးလို႔။ ကၽြန္မထိုင္ေနက် ကင္တင္းကထီေလး ေနရာမွာ တဲေလးကအစားထိုးလို႔။ ကၽြန္မအတြက္ အမွတ္တရေတြအားလံုး တစ္ခုမွမက်န္ခဲ့ေအာင္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေန႔က သူနဲ႔ကၽြန္မေက်ာင္းမွာ ျပန္ဆံုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူကကၽြန္မကို ျပံဳျပလို႔၊ ကၽြန္မကလည္းသူ႔ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ႏွဳတ္ဆက္လို႔။ ေနေကာင္းလားတဲ့၊ ကၽြန္မကေတာ့ ဟုတ္လို႔ တစ္ခြန္းတည္း ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္မအတက္ႏိုင္ဆံုးအားယူျပီး အခ်ိဳဆံုးအျပံဳးတစ္ခု ျပံဳျပလိုက္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ပထမဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုး အၾကိမ္ ျပံဳးျပျခင္းဆိုတာကို ကၽြန္မကိုယ္တုိင္သိေနပါတယ္။

အဲ့ဒီေန႔ကို အမွတ္တရျဖစ္ေအာင္၊ အဲ့ဒီအျပံဳးကိုတသက္လုံး သတိတရျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္မဓါတ္ပံုသြားရိုက္ထား လိုက္ပါတယ္။ အလွဆံုးျပံဳးျပီးေတာ့ေပါ့။ ျပီးမွကၽြန္မပိုက္ဆံအိတ္ထဲမွာ ထည့္ျပီးသိမ္းထားလိုက္တယ္။ ကဲ မေကာင္းဘူးလား။ အဲ့ဒီေန႔က ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၃ရက္ေန႔ ၂၀၀၄။
ျပီးပါျပီ။
(မွတ္ခ်က္။။ ဒီစာကို မႏိုင္ႏိုင္ရဲ႕ ပိုစ့္တစ္ခုကိုဖတ္ျပီးသတိရလို႔ ေရးျဖစ္တာပါ။ ျပန္ျပင္ထားပါတယ္။ အေရးအသားမေကာင္းေပမယ့္ အမွတ္တရေက်ာင္းသားဘ၀ နဲ႔ အမွတ္တရေလးေတြကို ေရးတက္သလိုခ်ေရး ထားတာပါ။ သည္းခံျပီးဖတ္ၾကလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။)
ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
ႏွင္းဆီနီနီ။။