Wednesday 12 September 2007

ကၽြန္မနဲ႔ ႏွင္းဆီပန္း

ကၽြန္မရဲ႕ ဘေလာဒ့္ရဲ႕ နာမည္ကိုက ႏွင္းဆီနီနီဆိုေတာ့ ကၽြန္မကႏွင္းဆီပန္းကို အရမ္းႏွစ္သက္တဲ့ သူဆိုတာ ေတာ့ ေျပာစရာလိုမယ္ မထင္ပါဘူး။ ပန္းဆိုတာကိုေတာ့ ကမာၻေပၚမွာရွိတဲ့ မိန္းကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ၾကီဳက္ႏွစ္သက္ၾကသလို၊ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြကလည္း ပန္းမ်ိဳးစံုကိုအျမတ္တႏိုးနဲ႔ ပန္ဆင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ႏွင္းဆီပန္းကိုေတာ့ မိန္းကေလးအေတာ္မ်ားမ်ားက ႏွစ္သက္ၾကတာေတာ့ အေသအခ်ာပါဘဲ။

ကၽြန္မကႏွင္းဆီပန္းကိုစသိတာ ႏွစ္သက္မိတာကေတာ့ ကၽြန္မပထမတန္းေလာက္တုန္းက၊ ကၽြန္မတို႔ ေနတဲ့
အိမ္ေနာက္ဘက္၊ ကၽြန္မတို႔အိမ္နဲ႔ ေဘးအိမ္ၾကားမွာ
ဘယ္သူစိုက္သြားမွန္းမသိတဲ့ ျမန္မာႏွင္းဆီပင္ေတြက
အေလ့က်လိုေပါက္ေနျပီး၊ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြေျပာတာေတာ့ တခါမွပန္းမပြင့္ဖူးဘူးတဲ့။ ကၽြန္မတို႔ေရာက္မွ ေမေမက
ဘုရားတင္ဖို႔ ဆိုျပီး ႏွင္းဆီရံုေဘးမွာေငြပန္းပင္ေတြကို စိုက္ထား တာေၾကာင့္ ညေနတိုင္း ေငြပန္းပင္ ကိုေရေလာင္းဖို႔ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေရေလာင္းရတာလည္းပင္ပန္းတာမွ မဟုတ္တာေရပိုက္နဲ႔ လိုက္႔ရံုဆိုေတာ့၊ ေရေဆာ့ခ်င္တဲ့ကၽြန္မက ပန္းပင္ေရေလာင္းဖို႔ကို တာ၀န္ယူလိုက္ျပီး။ မနက္တခါ၊ ညေနတခါ ေရေလာင္းလိုက္ ေဆာ့လိုက္နဲ႔ေပါ့။ တေန႔မွာစိတ္ကူးရတာနဲ႔ အဲဒီႏွင္းဆီပင္ေတြကိုေတာ့ ေရေလာင္းၾကည့္ဦးမွဘဲေပါ့၊ ပြင္ခ်င္ လည္းပြင့္ေပါ့ မပြင့္ခ်င္လည္း ေရအၾကာၾကီးေဆာ့လို႔ရတယ္ေပါ့ ဆိုျပီးစိတ္ကူးရလို႔ ေရေလာင္းျဖစ္ပါတယ္။
တစ္လေလာက္ၾကာေတာ့ တခါမွ မပြင့္ဖူးတဲ့ ႏွင္းဆီပင္မွာ ႏွင္းဆီဖူးေတြနဲ႔။ ဘာအေရာင္မွန္းမသိဘဲ ေရ ေလာင္းေပးေနတဲ့ ကၽြန္မက ႏွင္းဆီပန္းေတြကို အျမန္ပဲ ပြင့္ေစခ်င္လွပါဘီ။ ေရကိုလည္းပိုျပီးေလာင္း၊ မနက္
စခါ၊ ညေနတခါ ႏွင္းဆီပန္းေတြပြင့္ လာမွာကိုသြားသြားျပီးၾကည့္ရတာ ေမာေနတာပါဘဲ။ ႏွင္းဆီပင္က ျမန္မာ
မ်ိဳးျဖစ္ေတာ့ ႏွင္းဆီဖူးေလးေတြကေတာ့ ေသးေသးေလးေတြပါ။ ျပီးေတာ့စိုက္ထားတာၾကာျပီျဖစ္လို႔ ႏွင္းဆီရံု
ၾကီးေတာင္ျဖစ္ေနတာဆိုေတာ့၊ ႏွင္းဆီဖူးေတြကလည္း တရံုလံုးအျပည့္ပါ။ တမနက္မွာ မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔ အိမ္ ေနာက္ေဖးကို ထြက္လိုက္တာ မနက္ခင္းေလးေအးနဲ႔အတူ ပါလာတဲ့ႏွင္းဆီပန္းနံကိုရတာနဲ႔ကၽြန္မႏွင္းဆီရံုဆီကို တခါတည္းေျပးသြားလိုက္တာ ဟိုေရာက္ေတာ့ ပန္းေရာင္ႏွင္းဆီပန္းေတြ တရံုလံုးနီးပါဘဲ ပြင့္ေနလိုက္ၾကတာ။
တကယ္ပါဘဲ ၾကည့္လို႔ကိုမ၀ႏုိင္ပါဘူး။ မနက္ခင္းေနေရာင္ထဲမွာ ႏွင္းဆီပန္းေသးေသးေလးေတြက ခ်စ္စရာ
ေကာင္းေနသလို၊ အနံေလးကလည္းေမႊးေနတာမို႔ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ပိုျပီးေရေလာင္းေပးမယ္လို႔ စိတ္ကူး လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ရက္ေတြမွာေတာ့ ကၽြန္မတေယာက္ႏွင္းဆီရံုနားမွာအလုပ္ရွဳပ္ေနတာ အခါတေလ
သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ကစားဖို႔ ခ်ိန္းထားတာေတာင္ေမ့ေနတက္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ေဘးအိမ္မွာလည္း ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ရွိတာေၾကာင့္ကၽြန္မရဲ႕ ႏွင္းဆီပန္းပင္ကို စိတ္ပူရပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္အိမ္
ၾကားမွာ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဘယ္လိုမွကိုယ့္ရဲ႕ ႏွင္းဆီပင္လို႕ေျပာလို႔မရတာေၾကာင့္သူတို႔လိုခ်င္လို႔ ခူးလည္း
ဒီအတိုင္းၾကည့္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မကလည္း ႏွင္းဆီပင္ေလးကို ေရေလာင္းဖို႔တာ၀န္ မပ်က္ခဲ့သလို ႏွင္းဆီ
ပင္ေလးကလည္း မနက္တိုင္းႏွင္းဆီပြင့္ ေတြပြင့္ဖို႔ကို မပ်က္ကြပ္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ ကၽြန္မႏွင္းဆီပန္း
ကိုႏွစ္သက္ခဲ့တာပါ။ ပြင့္ေတာ့မည့္အဖူးေလးေတြကို ထိုင္ၾကည့္ရတာၾကိဳက္သလို၊ ပြင့္ျပီးသားပန္းပြင့္ေလးေတြ ရဲ႕အနံေမႊးေမႊးေအးေအးေလးကို ရွဴရတာလည္းၾကိဳက္ပါတယ္။ ပန္းပြင့္ေလးေတြအနာ ကိုလာတဲ့လိပ္ျပာေလး ေတြကိုလည္းၾကည့္ရတာ ၀တယ္လို႔ိကိုမရွိပါဘူး။ ႏွင္းဆီပင္ေလးနဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းပြင့္ေလးေတြဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြျဖစ္ခဲ့ သလို၊ ကၽြန္မပိုင္ဆိုင္ခဲ့တဲ့မနက္တြရဲ႕ အလွဆံုး၊အေကာင္းဆံုးမနက္ေတြကို ဖန္ဆင္း ေပးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္မွစလို႔ ႏွင္းဆီးပန္းဟာ ကၽြန္မဘ၀မွာ အေရးပါခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေတြမွာ ကၽြန္မတို႔ေနတဲ့အိမ္မွာ
ႏွင္းဆီပန္းပင္ေတြ မစိုက္ျဖစ္ေတာင္မွ အေၾကာင္းရွာျပီး
စေနနဲ႔ တနဂၤေႏြ ေတြမွာႏွင္းဆီပန္းေတြကို ၀ယ္ျပီး အိမ္ကအလွပန္းအိုးမွာထိုးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မဘ၀မွာႏွင္းဆီပန္းနဲ႔ပက္သက္ခဲ့တာေတြမ်ားေပမယ့္ဒီအေၾကာင္း
ေလးကေတာ့ အမွတ္တရေလးျဖစ္လို႔ ဘေလာဒ့္ေလးကို နာမည္ေပးမယ္ဆိုတုန္းကလည္း ႏွင္းဆီဆိုတဲ့ နာမည္
ေလးကိုေပးဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မအတြက္ ကံေကာင္းေစမယ့္ အနီေရာင္ေလးကိုပါတဲြျပီး ႏွင္းဆီနီနီရယ္လို႔
ေပးလိုက္တာပါ။ စကားမစပ္ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကေတာ့ ပန္းနီနီဆိုရင္ ခ်စ္ဦးသူနဲ႔လြဲ လိမ့္မယ္လို႔ ေတာ့ ေျပာပါတယ္။ လြဲမလြဲေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္မွဘဲျဖစ္လို႔ အဲဒီေၾကာင္းကေတာ့ ဆက္ရန္ပါ၊
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
ႏွင္းဆီနီနီ။ ။