Monday 17 September 2007

ေဆာင္းမနက္ခင္း


မွ်ားျပာ
က ေဆာင္းအေၾကာင္းေရးပါဆိုျပီးတက္ေတာ့ ဘယ္ကေနဘယ္လိုစေရးမွန္းမသိခ့ဲ ပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေရးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးလိုက္ေတာ့ အမွတ္ရစရာ အျဖစ္ေလးကေခါင္းထဲ၀င္လာလို႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒါေလးဘဲ ေရးမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ျပီး ေရးလိုက္ပါတယ္။ ေဆာင္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔က ေဆာင္းတြင္းကိုၾကိဳက္တာကလြဲလို႔ ကၽြန္မ မွာမွ်ားျပာ တို႔လိုလြမ္းစရာ၊ ေဆြးစရာေတြမရွိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဖတ္ျပီးရင္ေတာ့ ၾကိတ္ျပီးရယ္ပါေနာ္. အသံ ထြက္သြားရင္ ကၽြန္မအေၾကာင္းလူေတြသိသြားမွာစိုးလို႔ပါ။


ဒီဇာတ္လမ္းေလးကဒီလိုပါ။ ကၽြန္မတို႔ေနတဲ့ျမိဳ႕ေလးဟာ အညာဆိုေတာ့ ေဆာင္းတြင္းဘက္ေတြမွာ ေန႔ခင္းေတြ
မွာအပူျပင္းေပမယ့္၊ ညဘက္နဲ႔မနက္ခင္းေတြမွာ အေတာ္ေလးေအးျပီး တခါတေလေတာ့အေအးၾကမ္း ပါတယ္။
စက္တင္ဘာလကုန္၊ ေအာက္တိုဘာလအစေလာက္ကစျပီး ေဆာင္း၀င္တက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နို၀င္ဘာ ေလာက္မွ ျမဴႏွင္းက်ပါတယ္။ ျမဴႏွင္းေတြက်ျပီဆိုရင္ ေဆာင္းဟာသိပ္လွတက္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ျမဴႏွင္း ကို ႏွင္းလို႔ဘဲလြယ္လြယ္သံုးလိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ေဆာင္းကိုၾကိဳက္ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ႏွင္းက်တဲ့ မနက္ခင္းေတြကိုသေဘာက်လို႔ပါဘဲ။ ေဆာင္းရန႔ံသင္းေနတဲ႔ ေဆာင္းမနက္မွာ လမ္းေလွ်ာက္တာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ စက္ဘီးစီးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ကၽြန္မကႏွစ္သက္ေနတက္သူပါ။ ႏွင္းေတြက်တဲ့ေဆာင္းတြင္းေန႔ေတြမွာဆို တခါတေလ ပန္းေတြ၀ယ္ျပီး(အထူးသျဖင့္ ႏွင္းဆီပန္းေတြေပါ့)စိတ္ကူးယဥ္တက္သလို၊ ႏွင္းေတြက်ကို
ထိုင္ ၾကည့္ျပီး ေလာကအလွကို ယစ္မူးေနတက္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ကၽြန္မငယ္ငယ္ ကတည္းကအက်င့္ျဖစ္လို႔ ကၽြန္မအိမ္က ကၽြန္မဒီလိုရူးသြပ္တာကို ဒီအတိုင္းၾကည့္ေနတက္ပါတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္ ေတြဆိုရင္အရူးမေလးတစ္ ေယာက္ေတာ ့အရူးထေနျပီဆိုျပီးေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျပီးလြတ္ေပးထားတက္ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရပါ ကၽြန္မကိုးတန္း ႏွစ္ကေပါ့။ ကၽြန္မတက္တဲ့ေက်ာင္းက ကၽြန္မေနတဲ့ေနရာကေနဆိုရင္ အေတာ္ ေလးကို ေ၀းပါတယ္။ ေက်ာင္းကိုသြားဖို႔ေတာ့ ေက်ာင္းကားရွိပါတယ္၊ ေက်ာင္းကားဂိတ္ေနရာကိုေရာက္ဖို႔ကို ေတာ့ ကၽြန္မအိမ္ကေန အေတာ္ေလးသြားရပါတယ္။ ေဆာင္းမနက္တခုမွာေပါ့ ကၽြန္မေက်ာင္းကားဂိတ္ကို သြားဖို႔ အိမ္ကထြက္လိုက္
တဲ့အခ်ိန္အိမ္အျပင္ဘက္မွာ ႏွင္းေတြက်ေနတာေတြလို႔ ကၽြန္မအေတာ္ေလးေပ်ာ္ သြားခဲ့ပါတယ္။ ႏွင္းေတြက အေတာ္ေလးကိုက်ေနျပီး၊ ေရွ႕ကိုလက္တကမ္း ေလာက္ ဘဲျမင္ရပါတယ္။ ႏွင္းေတြ
က တဖြဲဖြဲနဲ႔က် ေနလိုက္တာ ကၽြန္မ၀တ္ထားတဲ့ အေႏြထည္ေလးကို ခဏေလးနဲ႔ႏွင္းေပါက္ေတြျပည့္သြားပါ ေတာ့တယ္။ ႏွင္းေတာထဲမွာ စိတ္ကူးယဥ္ျပီးေက်ာင္းကားဂိတ္ကို လမ္းေလွ်က္လာလိုက္တာ ေက်ာင္းကား ဂိတ္နားကိုေရာက္ဖို႔ ေခၚေလာက္ အေရာက္မွာ။ (အဲ..ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းကားဂိတ္နားမွာ ဧကရစ္ပန္းပင္ တစ္ပင္ရွိပါ တယ္။ ေဆာင္းတြင္း မနက္ ေတြမွာဆို ဧကရစ္ပန္းေကာက္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဧကရစ္ပင္နားမွာ လူစီေနခဲ့တာေပါ့။ ကၽြန္မငယ္ငယ္တုန္းကလည္း အဲဒီဧကရစ္ပင္ေအာက္မွာပန္းေတြေကာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။) ငယ္ငယ္တုန္းက ဧကရစ္ပန္းေကာက္ခဲ့ ဖူးတဲ့ဘ၀ ေလးကို စိတ္ကူးယဥ္ျပီး ႏွင္းေတာထဲမွာလမ္းေလွ်က္လာလိုက္တာ ဧကရစ္ပင္ နားကိုလည္းေရာက္ေရာ ႏွင္းေတာထဲကအရိပ္တစ္ခုထြက္လာပါတယ္။ ကၽြန္မထင္တာ လမ္းျဖတ္သြားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေပါ့ ႏွင္းေတာ ထဲမွာမို႔ ကၽြန္မကိုမျမင္လို႔ ၀င္တိုက္မိေတာ့မလိုျဖစ္သြားတာလို႔ ထင္ျပီး ေရွာင္ေပး လိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
အရိပ္ကကၽြန္မေရွ႕မွာရပ္သြားျပီး၊ လက္ၾကီးတဖတ္ထြက္လာပါတယ္။ လက္ထဲမွာ ေတာ့ စာအိတ္တခု၊ ျပီးေတာ့ အသံတစ္ခုက ညီမေလး..ဒီစာေလး ယူသြားေပးပါတဲ့။ ဗုေဒၶါ....ဘုရားတလုိက္ တာ စိတ္ထဲကပါ။ လူတကိုယ္လံုးထူးပူးသြား ပါတယ္။ တသက္နဲ႔တကိုယ္ဒါ ပထမဆံုးပါဘဲ။ ရွက္လိုက္တာ ေသေတာ့မွာဘဲ၊ ဒီေနရာမွာတင္လဲျပီးေသပါေတာ့လုိ႔စိတ္ထဲက ေျပာေနလိုက္မိတယ္္။ ခုနကၾကည္လင္ေနတဲ့ ကၽြန္မစိတ္ ဘယ္ေရာက္လို႔ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းကို မသိေတာ့ပါဘူး။ ဘာလုပ္လို႔လုပ္ရမွန္းလည္းမသိ၊ ရွက္တာလည္း ကမ္းကုိကုန္းေနတာဘဲ။ ကၽြန္မမ်က္စိထဲမွာေတာ့ ကၽြန္မကို၀ိုင္းၾကည့္ေနၾကတဲ့ ပန္းေကာက္ေနတဲ့ ကေလး ေတြနဲ႔၊ ကၽြန္မေရွ႕ကိုေရာက္လာတဲ့ စာအိတ္။ ျပီးေတာ့နားထဲမွာလဲဘာမွ မၾကားေတာ့ပါဘူး။ စာလိုက္ ေပးတဲ့သူကေတာ့ ေျပာေတာ့ေျပာေနတယ္ဘာေတြေျပာ ေနမွန္မသိဘူး။ ေခါင္းထဲမွာေတာ့
ေျပး...ေျပး... ေျပးဆိုတာတစ္ခုဘဲၾကားေနတယ္။ ကဲဟာဆိုျပီး လြယ္ထားတဲ့လြယ္အိတ္ကို
လက္နဲ႔ျမဲေနေအာင္
ကိုင္၊
သုတ္ေျခတင္ျပီးေျခဦးတည့္ရာကို ေျပးလိုက္တာ၊ သတိရလို႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေက်ာင္းဂိတ္နားက ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ရဲ႕အိမ္ေရွ႕ကိုေရာက္ႏွင့္ေနျပီ။ စာေပးတဲ့သူလုိက္လာသလား လိုက္မလားဘူးလားလည္း မသိ ေတာ့ဘူး။ သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ အိမ္ေရွ႕တံခါးကို အတင္းေခါက္လိုက္မိတယ္။ သူ႕အေမထြက္လာေတာ့မွ သူငယ္ခ်င္း ကိုေက်ာင္းသြားဖို႔ လာေခၚတာလို႔
အေယာင္ေယာင္အမွားမွား၊ အထစ္တစ္အေငါ့ေငါ့နဲ႔ေျပာလုိက္မိတယ္။ ေအာ္ ေအး..သမီးရဲ႕ သမီးသူငယ္ခ်င္းက သြားျပီးလို႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းအေမေျပာေတာ့၊ ဟုတ္ကဲ႔ဆိုျပီး ေက်ာင္းကား ဂိတ္ဖက္ကိုျပန္လွည့္၊ ေျခတလွမ္းကို ကုေဋတစ္သန္းႏွုန္းနဲ႔ ေလွ်ာက္လိုက္မိတယ္၊ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့
ဟိုလူကို ေနာက္ထပ္ျပန္ေတြ႔မွာစိုးလို႔၊ ခုနကႏွစ္မိနစ္ေလာက္ေလွ်ာက္ရတဲ့ ခရီးကိုဆယ့္ငါးမိနစ္ေလာက္ကို ၾကားသြားပါတယ္။ ကၽြန္မေက်ာင္းကားဂိတ္ကိုေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းကားေရာက္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္ ကားေပၚမွာ ထိုင္ေနၾကပါျပီး။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မဖယ္ရီ ေပၚမွာေနရာေကာင္းေကာင္းမရခဲ့ပါဘူး။
အဲဲ့ဒီစာေပးတဲ့ သူလည္း ေနာက္ထပ္ေပၚမလာေတာ့ပါဘူး။ သူေပၚလာလည္း ကၽြန္မကမွသူကိုမသိတာ။ တကယ္တမ္း ျပန္စဥ္းစား ၾကည္႔လိုက္ေတာ့ ကၽြန္မကိုဘယ္သူက ေပးလို႔ေပးမွန္းမသိလိုက္တာကိုေတာ့စိတ္ထဲ တကယ္ဘဲ မေၾကခဲ့ဘူး။ တကယ္ဆို ဘယ္သူလဲဆိုတာေတာ့ ၾကည့္လိုက္ဖို႔ေတာ့ေကာင္းတာေပါ့ေနာ္ ဟိဟိ။ ဘာကိုမွ မေၾကာက္တက္ဖူးရယ္လို႔နာမည္ၾကီးသလို၊ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ကိစၥေတြအေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ေရွ႕ဆံုးကေန ကူညီေျဖရွင္းေနက် ကၽြန္မက ကိုယ့္အေရးက်ေတာ့ ထြက္ေျပးခဲ့ရတာမို႔ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မဘ၀မွာ ျပန္စဥ္းစားရင္ ဒီေလာက္ရယ္စရာေကာင္းျပီး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္၊ အေမာတေကာထြက္ေျပးလိုက္ရတဲ့၊ ျပန္ေတြး လိုက္ရင္ေတာ္ေလးကို ရယ္စရာေကာင္းတဲ့ ေဆာင္းမနက္ခင္းတစ္ခုကိုေတာ့ ေဆာင္းတြင္းေရာက္တိုင္း အမွတ္တရရွိေနခဲ့ပါတယ္။
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
ႏွင္းဆီနီနီ။။