Saturday 24 November 2007

သံုးမိနစ္ပဲေစာင့္

သံုးမိနစ္ပဲေစာင့္..... အဲ့ဒီစကားလံုးေလးဟာ မားမား ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ျငာ ကစကားလံုးေလးပါ။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ငယ္ ကေတာ့ အသင့္စားေခါက္ဆြဲေတြ သိပ္ျပီးေခတ္မစားခဲ့ေပမယ့္။ အခုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အသင့္စား ေခါက္ဆြဲေတြကို လူအေတာ္မ်ားမ်ား အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ေခါက္ဆြဲဆို အေသအလဲ ၾကိဳက္လဲၾကိဳက္ စားလဲစားတဲ့သူပါ။ ငယ္ငယ္က ေနမေကာင္းျဖစ္ရင္ အေမက ေခါက္ဆြဲ စားခြင့္ေပးလို႔ ခဏခဏ ေနမေကာင္းခ်င္ေယာင္ေဆာင္တက္ပါတယ္။ ေခါက္ဆြဲစားခ်င္လို႔။

ကၽြန္မ ကိုးတန္းႏွစ္က မနက္ေစာေစာ က်ဴရွင္သြားရင္ ယမ္ယမ္ေခါက္ဆြဲစားျပီးမွ သြားတက္ပါတယ္။ ကိုးတန္းႏွစ္ မွာဘဲ ကၽြန္မအစာအိမ္ေရာဂါ စျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဘဲ မ်ိဳးရိုးလိုက္တယ္ဘဲ ထင္ေနတာ။ ေနာက္ဆယ္တန္း ႏွစ္တႏွစ္လံုး ယမ္ယမ္နဲ႔ဘဲ ႏွစ္ပါးသြားေနခဲ့တာ။ အျမဲဗိုက္ေအာင္လို႔ အစာအိမ္ေဆးအျမဲ ေသာက္ရတာ မုန္းေတာင္ေနတယ္။ ဒီလို ဒီလို ေတြျဖစ္ေနေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္မွန္းေတာ့လံုး၀ မသိခဲ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ အေမေပးလိုက္တဲ့ တခုတည္းေသာ အစာအိမ္ေလး ေဆးေသာက္လိုက္၊ ေခါက္ဆြဲစားလိုက္နဲ႔ လံုးလည္ ခ်ာလည္လိုက္ေနခဲ့တာ ၂၀၀၃ကိုေရာက္မွ၊ ကၽြန္မသြားတက္တဲ့ သင္တန္းတခုမွာ အလည္လာတဲ့ ဂ်ပန္က ဆရာကိုျမင္မွဘဲ ေခါက္ဆြဲစားရမွာ အေတာ္ေၾကာက္သြားခဲ့ပါတယ္။

သိၾကတဲ့အတိုင္း ဂ်ပန္ေတြက ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြသိပ္စားၾကတာ၊ သူတို႔ ဆီကထုတ္တဲ့ ေခါက္ဆြဲထုတ္ ေတြကလည္း အရမ္းစားလို႔ေကာင္းတာ။ ကၽြန္မေတာ္ တခါတေလ City Mart ကေန ဂ်ပန္ေခါက္ဆြဲထုတ္ ေတြကုိ စားခ်င္လို႔ ေစ်းၾကီးၾကီးေပးျပီး ၀ယ္စားျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဂ်ပန္ဆရာကို ကၽြန္မတို႔က အနည္းဆံုး ၃၅၊ ၃၆ အဲ့ဒီေလာက္ရွိျပီးလို႔ ထင္ေနၾကတာပါ။ ဆရာကလည္း ထင္ခ်င္စရာဘဲကို ေနာက္စိက ဆံပင္က သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ နဖူးနဲနဲေျပာင္ခ်င္ေနျပီ။ အဲ အဲ့ဒီလိုျဖစ္ေနတာ။ မထင္ဘူး သူက သူ႔အသက္ကိုေျပာေတာ့မွ ၂၇ ဘဲရွိပါေသးတယ္တဲ့ေလ။ အဲ့ဒီတုန္းက ကၽြန္မအသက္ ၂၃ ဘဲရွိေသးတာ။ ကၽြန္မတို႔နဲ႔ အသက္သိပ္မကြာတဲ့ အဲ့ဒီဂ်ပန္က လာတဲ့ဆရာကို ၾကည့္ျပီး အေတာ္ စိတ္ပ်က္သြားပါတယ္။ အဲ သူက အရမ္း ဦးေႏွာက္ေတြ သံုးလို႔ ဆံပင္ေတြမရွိေတာ့တာလို႔ ေတြးလဲ ေတြးလို႔ရပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔နဲ႔ သင္တန္းတက္တဲ့ အမတစ္ေယာက္ကေျပာပါတယ္။ အဲ့ဒါ ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ စားတာမ်ားလို႔တဲ့ေလ။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ ကၽြန္မနဲ႔အသက္ သိပ္မကြာတဲ့ သူက ဒီေလာက္ဆံပင္ေတြ ေျပာင္ေနတာ အေတာ္ဘဲ တုန္လွုပ္သြားပါတယ္။ ကၽြန္မကလဲ အေသအလဲ ေခါက္ဆြဲထုတ္စားတာကို။ ကိုယ့္ေခါင္းကို ျပန္စမ္းၾကည့္ရေသးတယ္။ ဆံပင္ေတြရွိေသးရဲ႕လားလို႔။ ငယ္ငယ္က ပါးလြန္းလို႔ မနည္းေမြးယူ ခဲ့တဲ့ ဆံပင္ေတြ ကၽြတ္ထြက္ျပီး ေျပာင္ေျပာင္ၾကီး ျဖစ္ေနမွာေတ့ာ ကၽြန္မအေတာ္ေၾကာက္ မိပါတယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြ ေခါင္းေျပာင္တာ သိပ္ျပီး ၾကည့္ရမဆိုးေပမယ့္။ မိန္းကေလးေတြဆိုရင္ေတာ့ အေတာ္ၾကည့္ရဆိုးမယ္ ထင္ပါရဲ႕။

ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြစားတာ နဲနဲေလွ်ာ့သြားပါတယ္။ အျပင္မွာ ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ သိပ္မစားျဖစ္ ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မအသိတေယာက္ ကေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ သတိထားလို႔ေျပာလာပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အေမရိကားက သူ႔မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ကေျပာပါတယ္တဲ့။ သူတို႔ဆီမွာ ေခါက္ဆြဲထုတ္နဲ႔ ပက္သက္ျပီး စမ္းသပ္ခ်က္ေတြရွိေနပါတယ္တဲ့။ ကၽြန္မတို႔ စားတဲ့ အစာေတြကို အစာအိမ္က ေခ်ဖ်က္ႏိုင္ေအာင္
အသည္းက အစာေခ်ရည္ေတြထုတ္ေပးရပါတယ္။ ေခါက္ဆြဲထုတ္ တစ္ထုတ္ စားျပီး ခ်ိန္မွာေတာ့ ေခါက္ဆြဲေတြကို တာရွည္ခံေအာင္ ထည့္ထားတဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြ၊ ေခါက္ဆဲြေလးေတြ တြန္႔တြန္႔ေလး ေတြျဖစ္ေအာင္ ထည့္ထားတဲ့ ေကာ္ေတြကို ေက်ခ်က္ရန္ အသည္းက ၃၇ အလုပ္လုပ္ျပီး အစာေခ်ရည္ ထုတ္မွသာ အဲ့ဒီ့ ဓာတုပစၥည္းေတြက လူ႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ေက်ညက္သြားပါတယ္။

ဒါဆို ကၽြန္မတို႔ ေခါက္ဆြဲတထုတ္စားျပီး ေနာက္ ၃၇ ရက္ေလာက္ေနမွ ေနာက္ထပ္ ေခါက္ဆြဲတထုတ္စားသင့္ တာေပါ့။ အဲ့ဒါဆို ဒုကၡပါဘဲ။ ကၽြန္မက ေခါက္ဆြဲထုတ္ကို တခါတေလ တေန႔ကို ၂ထုတ္ေလာက္စားျဖစ္တာပါ။ ကၽြန္မ မိတ္ေဆြကေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ မစားပါနဲ႔လို႔ ကၽြန္မကိုေျပာပါတယ္။ တကယ္လို႔ စားခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပထမဆံုး ေခါက္ဆြဲကို အရင္ျပဳတ္၊ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္ေရကို သြန္ျပီး၊ ေနာက္ထပ္တေရ ထပ္ျပဳတ္ျပီး မွစားရင္ အေကာင္းဆံုးလို႔ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ျပီး သူကေျပာပါေသးတယ္ ေခါက္ဆြဲထုတ္က ေခါက္ဆြဲေတြျပဳတ္ျပီး မစားျဖစ္လို႔ ေျမာင္းထဲကို သြန္လိုက္တာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ပုတ္မသြားတာလကိုလည္း ေတြ႔တာေတြ ရွိတဲ့ေၾကာင္းကိုပါ ထည့္ေျပာသြားလို႔ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မေခါက္ဆြဲထုတ္စားတာေတြကို ျဖတ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။

ကို္ယ္ၾကိဳက္တဲ့ အစားအစာဆိုေတာ့ ျဖတ္ရတာ အေတာ္ခတ္ပါတယ္။ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ၊ ကင္တင္းေတြ သြားတိုင္း ရတက္တဲ့ ေခါက္ဆြဲျပဳတ္နံ႔ေလးက ကၽြန္မကိုဆြဲေဆာင္ေနမယ့္။ မေကာင္းဘူးဆိုေတာ့လည္း ျဖတ္ရတာေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့လည္း စားေနမက်ေတာ့ အက်င့္ျဖစ္ျပီး အဆင္ေျပသြားပါတယ္။
ေခါက္ဆြဲထုတ္ ျဖတ္ျပီးေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕အစာအိမ္နာ ေရာဂါဟာ အေတာ္ သက္သာသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒီေရာက္ျပီး ေနာက္ပိုင္းမွ၊ ဒီကမိတ္ေဆြတေယာက္ အီးေမလ္လွမ္းပို႔ပါတယ္။ ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ သတိထား စားဖို႔နဲ႔ အျဖစ္မေန စားခ်င္တယ္ဆိုရင္ သူက ဘယ္လို ျပဳတ္ျပီး စားရတယ္ဆိုတာကို အေသးစိတ္ ေရးထားပါတယ္။ ေမးလ္ကိုေတာ့ ဘာသာျပန္ျပီး ထည့္လိုက္ပါတယ္။
ပထမ
ေခါက္ဆြဲကို ေရဆူဆူမွာအရင္ျပဳတ္ပါ။ျပီးရင္အဲ့ဒီ အရည္ကို သြန္ျပစ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယ
ေနာက္ထပ္ ေရေႏြးထပ္တည္ျပီး ေခါက္ဆြဲျပန္ျပဳတ္ရပါမယ္။ ၁ မိနစ္ေလာက္ၾကာမွ မီးပိတ္၊ မီးပိတ္ျပီးမွ ေခါက္ဆြဲထုတ္မွာပါတဲ့ အရသာမွဳန္႔အထုတ္ေတြ ထည့္ရပါမယ္တဲ့။

သူကေတာ့ ေခါက္ဆြဲေတြကု အတြန္႔ေတြေျပာက္သြားေအာင္ ျပဳတ္ဖို႔နဲ႔၊ မီးဖိုေပၚမွာ မီးမပိတ္ေသးဘဲ အရသာအထုတ္ေတြ မထည့္ဖို႔ မွာထားပါတယ္။ အရသာအထုတ္ေတြက မီးအပူေၾကာင့္ ဓာတ္ျပဳျပီး ကင္ဆာ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။

အထက္က ကၽြန္မမိတ္ေဆြ ေျပာထားတာတဲ့ အနည္းငယ္ဆင္ပါတယ္။ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေခါက္ဆြဲထုတ္ၾကိဳက္ၾကတဲ့ သူမ်ား သတိထားျပီး ဆင္ျခင္ႏုိင္ေအာင္ တင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေဆးပညာနဲ႔ ပက္သက္လို႔ သိပ္ျပီး တိတိက်က်မသိေပမယ့္ စိတ္၀င္စားစရာ သတင္းေလးမို႔ တင္လိုက္ခ်င္းျဖစ္ပါတယ္။ အမွားပါရင္ခြင့္လႊတ္ေပးၾကပါရွင္။ ကၽြန္မကေတာ့
ဒီေရာက္မွ ေခါက္ဆြဲထုတ္ေတြ ျပန္စားမိျပီး မျဖတ္ႏိုင္ျဖစ္ ေနလို႔ အထက္ကနည္းအတိုင္း ျပဳတ္စားေနပါေၾကာင္း။:P သံုးမိနစ္ေစာင့္ဆိုတဲ့ စကားေလးက ေျပာလို႔ေကာင္း ေပမယ့္ တကယ္သူေျပာသလိုသာ စားမိရင္ေတာ့.....

ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။
ႏွင္းဆီနီနီ။။